ΓΚΕΪ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ

1.   2.   3.


ΣΤΟ ΟΡΙΟ


ΜΑΛΒΙΝΑ. Τα καλαμπούρια της γνωστής σταρ Μ. Χαριτοπούλου-Κάραλη τελικά δεν είναι και τόσο αθώα. "Αφού χρησιμοποίησε με όλους τους τρόπους τους γκέι, αφού έκλεψε τις ιδέες τους, αφού τους προσκάλεσε στις εκπομπές της, αφού εκμεταλλεύτηκε τη γλώσσα τους και αφού προσπάθησε κάπως άτεχνα να μιμηθεί την αισθητική τους, η Μαλβίνα Χαριτοπούλου προχώρησε στο επόμενο βήμα: Να τους εξευτελίσει. Το 'Οξω πούστη απ' την παράγκα' γίνεται σλόγκαν. Στην αρχή φαίνεται γραφικό κι ανώδυνο. Εχει αρχίσει όμως να επηρεάζει σε τέτοιο βαθμό, ώστε υπάρχουν συγκεκριμένες περιπτώσεις σχολείων και στρατώνων όπου κάποιοι μαθητές και στρατιώτες αντίστοιχα χρησιμοποιούν τη φράση αυτή για τους γκέι συναδέλφους τους (...) Γενικότερα η τηλεόραση διακρίνεται αυτή την εποχή για έναν υπολανθάνοντα ρατσισμό, η εκπομπή όμως 'ΜΑΛΒΙΝΑ HOSTESS' είναι πιο επικίνδυνη γιατί υποτίθεται ότι θέλει να διορθώσει τα κακώς κείμενα, δημιουργεί όμως ένα πολύ κακό προηγούμενο, επαναφέροντας απαράδεκτες εκφράσεις για τους ομοφυλόφιλους, που χαρακτήριζαν άλλες εποχές, αρκετές δεκαετίες πίσω". (Πάολα, περιοδικό "Πόθος", Νοέμβριος 1997)

ΧΟΥΝΤΙΚΟΙ. Λαμπρή εκπρόσωπος του εθνικού αγώνα κατά των αλλοφύλων και των γκέι η "Ελεύθερη Ώρα", σημειώνει πρόσφατα: "Μεγάλη επιτυχία της προχθεσινής 'Κυριακάτικης Καθημερινής'. Πήρε αποκλειστική συνέντευξη από τον υπουργό Πολιτισμού της Μ. Βρετανίας Κρις Σμιθ που έχει δηλώσει επανειλημμένως ομοφυλόφιλος! Το ωραίο είναι ότι ο κίναιδος υπουργός του Τόνι Μπλερ έβαλε σαν όρο να μην ερωτηθεί για τα Γλυπτά του Παρθενώνος που άρπαξε ο Ελγίνος! Για την ομοφυλοφιλία του και για τον ερωτικό του σύντροφο δεν είχε πρόβλημα να μιλήσει ο κύριος Κρις" (29.2.2000).

"ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΤΕΣ". Στο πλευρό του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου βρέθηκε από την αρχή του "ηθικού αγώνα" ο λοκατζής κοινωνιολόγος του Παντείου (και των δημαγωγικών πάνελ της trash TV) Βασίλης Φίλιας, γνωστός και για τις "πολύ αρσενικές" απόψεις του κατά του κινήματος για τα δικαιώματα των φαντάρων τη δεκαετία του 80. Ήδη, από τις 29.12.1999 περιγράφει στην "Αθηναϊκή" τη στρατηγική της "κάθαρσης". "Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι πίσω από το σάλο που ξέσπασε με την υπόθεση Κορκολή, κάποιοι προσπαθούν να καλύψουν άλλα πράγματα. Έχουν ανοίξει οι ασκοί του Αιόλου. Κάποιοι φοβούνται ότι θα βγουν στο φως πράγματα που θα εκθέσουν πολύ κόσμο, χωρίς μάλιστα η αποκάλυψη αυτών των περιστατικών να αποτελεί παραβίαση της προσωπικής τους ζωής". Σιγά μην έχουν ιδιωτική ζωή οι "τεκνατζήδες" και οι "πούστηδες", κ. καθηγητά.

ΝΑΖΙΣΤΕΣ. "Ο Τριανταφυλλόπουλος στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει απόλυτο δίκιο. Παραβίασε τους κανόνες του παιχνιδιού, εξαπέλυσε απειλές εναντίον των 'στηριγμάτων της κοινωνίας' κι έτσι αποφάσισαν να τον μαζέψουν (...)" Διότι "δεν μπορεί να διασύρεται το 'παιδί-θαύμα' Κορκολής, όπως δεν επιτρέπεται να θίγεται ο 'γλυκύτατος' μόδιστρος Ασλάνης, ο οποίος είναι 'ψυχούλα', και ας πρόκειται στην πραγματικότητα για μια σιχαμερή και κραγμένη 'αδερφή'". ("Χρυσή Αυγή", 11.2.2000).

ΤΣΑΡΟΥΧΑΣ. "Ηταν τότε τα τέλη του '70 και οι αρχές του '80. Μια εποχή δηλαδή όπου οι ομοφυλόφιλοι ήταν αόρατοι και όπου μπορούσε κανείς άνετα να μυθολογεί, τρομοκρατώντας τον κόσμο με πουστοντοκουμέντα που αποδεικνύουν τον ...κίνδυνο. Βασισμένος σε πραγματικές μαρτυρίες -δηλ. μια βόλτα στην Ομόνοια και ψαρεύουμε όποιον κομπλεξικό ξεβράσει το κύμα- ο Τσαρούχας τονίζει πόσο επικίνδυνοι είναι αυτοί οι άρρωστοι κι εκφυλισμένοι. Ως και τα φωτορυθμικά και το 'πανάκριβο στέρεο' που είχε στην 'γκαρσονιέρα των οργίων του' ένας αθηναίος ομοφυλόφιλος ήταν το τεκμήριο ενοχής για τον Τσαρούχα. Πόσο μάλλον τα λόγια μιας αδερφής: 'Θα βρω ένα αγόρι και θα το κρατήσω δικό μου για πάντα'". ("Πόθος", Σεπτέμβριος 1996) 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ

"Ο Πόθος", Μηνιαίο περιοδικό της Ομάδας Πρωτοβουλίας Ομοφυλοφίλων Θεσσαλονίκης (Τ.Θ 10839, 54110 Θεσσαλονίκη) (http://www.geocities.com/WestHollywood/Heights/2958/index.html). Επιμελημένη (και ανανεωμένη) έκδοση που ήδη διανύει τον τέταρτο χρόνο της. Άρθρα και πληροφορίες για την ελληνική και τη διεθνή πραγματικότητα του κινήματος απελευθέρωσης των ομοφυλοφίλων. Συχνές αναφορές στα ομοφοβικά κείμενα, σχόλια και ειδήσεις των ΜΜΕ.

"ROZ MOV" (http://www.geocities.com/WestHollywood/2225/index.html). Η ελληνική σελίδα για το κίνημα των ομοφυλοφίλων ανδρών και γυναικών στο Internet. Υπάρχουν links για όλες τις ομάδες, κινήσεις, οργανώσεις και έντυπα (Ελληνική Ομοφυλοφιλική Κοινότητα -ΕΟΚ, ΑΚΟΕ-Απελευθερωτικό Κίνημα Ομοφυλοφίλων Ελλάδας, Ομάδα Πρωτοβουλίας Ομοφυλοφίλων Θεσσαλονίκης), τις συναντήσεις, τα νομικά θέματα, τη βιβλιογραφία, τις διεθνείς οργανώσεις (ILGA), κ.λπ. 

Flora Leroy-Forgeot, "Histoire juridique de l' homosexualite en Europe" (PUF, σειρά Medecin et societe, Παρίσι,1997) Η ιστορική εξέλιξη της ευρωπαϊκής νομικής σκέψης (και αντιμετώπισης) της ομοφυλοφιλίας. 

Γεωργίου - Αλεξάνδρου Μαγκάκη "Τα εγκλήματα περί την γενετήσιον και την οικογενειακήν ζωήν" (Αφοί Σάκκουλα, Αθήναι 1967). "Δογματική έρευνα" του γνωστού καθηγητή και πολιτικού, για την αντιμετώπιση των σεξουαλικών εγκλημάτων από το ελληνικό ποινικό δίκαιο. Ειδικό κεφάλαιο με θέμα "η παρά φύσιν ασέλγεια", απόλυτα εναρμονισμένο με τις αντιλήψεις της εποχής για τις "δυσάρεστες κοινωνικές συνέπειες" της ανδρικής ομοφυλοφιλίας.

Κ.Γ.Γαρδίκα "Εγκλήματα κατά των ηθών" (Ποινικά Χρονικά, 1952). Ανάλυση σε συνέχειες του σχετικού κεφαλαίου του Ποινικού Κώδικα από τον πατέρα της ελληνικής εγκληματολογίας. Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα η άκρως φιλελεύθερη επιχειρηματολογία που επιστρατεύεται για να δικαιολογηθεί η μη ποινικοποίηση της κτηνοβασίας, σε αντιδιαστολή προς την (σχετική) δίωξη της ομοφυλοφιλίας. 


ΔΕΙΤΕ

Οι Ρεπόρτερς των Γιώργου Λιάνη, Γιάννη Δαμαρά & Κώστα Χαρδαβέλλα. Σειρά "καυτών" τηλεοπτικών ρεπορτάζ, από τις πρώτες του είδους στην (αποκλειστικά κρατική, τότε) ελληνική τηλεόραση. Το πρώτο επεισόδιο (τέλη 1981), ασχολήθηκε -μεταξύ άλλων- και με το "σκάνδαλο" της ομοφυλοφιλίας στις λαϊκές γειτονιές του Πειραιά. Την επόμενη βδομάδα, οι δημιουργοί της σειράς έσπευσαν να επανορθώσουν, βγάζοντας στον αέρα (και) μια συνέντευξη-σχόλιο εκπροσώπου του ΑΚΟΕ. 

Ο Άγιος Πρεβέζης του Σπύρου Καρατζαφέρη (1981). Κινηματογραφημένη θεατρική αναπαράσταση του γνωστού εκκλησιαστικού "ροζ σκανδάλου", διανθισμένη με υμνητικές συνεντεύξεις ανθρώπων του Τύπου για τον δημοσιογράφο που το έβγαλε στη φόρα.

(Ελευθεροτυπία, 12/3/2000)

 

www.iospress.gr                                   ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ  -   ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ