www.iospress.gr

 

 

IOSPRESS

 

 

27/05/06

 

ΜΕ ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ προς τον δήμαρχο Αθηναίων η Πρωτοβουλία Πολιτών για τα Δικαιώματα των Πεζών (ΠΕΖΗ) επισημαίνει την ανακολουθία του Δήμου, ο οποίος απ' τη μια μεριά «συμμετέχει σε πολλές πρωτοβουλίες για μία πολιτική που στοχεύει στη μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου και η διευκόλυνση της κινητικότητας με ήπια μέσα μεταφοράς (βάδισμα, ποδηλασία και, επιβοηθητικά, συλλογικά μέσα μεταφοράς)» και από την άλλη η Αθήνα παραμένει η «πιο ρυπαρή και εχθρική πρωτεύουσα της Ευρώπης. [...] Η χειρότερη όμως μορφή καταπίεσης που βιώνουν καθημερινά οι πεζοί στην Αθήνα, που φτάνει κάποιες φορές στα όρια του εξευτελισμού και της παραβίασης στοιχειωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων κινητικότητας (ιδιαίτερα των ασθενέστερων κατηγοριών -υπερήλικες, μικρά παιδιά, άτομα με αναπηρίες κ.λπ.), είναι η αυθαίρετη εισβολή των μηχανοκίνητων τροχοφόρων, συχνά με αξιοσημείωτο θράσος και προκλητικότητα, σε όλους τους χώρους κίνησής τους (πεζοδρόμια, διαβάσεις, πεζόδρομοι, πλατείες κ.λπ.)».

ΤΟ ΚΑΡΑΒΑΝΙ Τέχνης και Ακτιβισμού είναι μια διασυνοριακή διεθνιστική δράση που θα ξεκινήσει από την Ελλάδα (5 Ιουνίου) και μέσω ΠΓΔΜ, Αλβανίας, Μαυροβουνίου, Σερβίας, Βοσνίας - Ερζεγοβίνης και Ουγγαρίας θα καταλήξει στην ετήσια συνάντηση οικοακτιβιστών Ecotopia που θα πραγματοποιηθεί στη Σλοβακία (6 Αυγούστου). Οι καλλιτέχνες/εκπαιδευτές που θα συνοδεύουν το Καραβάνι είναι ειδικευμένοι σε διάφορα είδη τέχνης όπως φωτογραφία, video, μοντάζ, δημιουργικό γράψιμο, μουσική και χορός, γλυπτική, θέατρο δρόμου, σκίτσο και ζωγραφική. Θα επισκέπτονται τις τοπικές ομάδες που φιλοξενούν το καραβάνι σε κάθε χώρα για περίπου μία εβδομάδα (στην Ελλάδα η αντίστοιχη ομάδα είναι οι Ηλιόσποροι) και θα διοργανώνουν εργαστήρια με τη συμμετοχή ντόπιων καλλιτεχνών - ακτιβιστών.

Τα θέματα σε κάθε χώρα θα συνδιαμορφωθούν και θα οριστικοποιηθούν την πρώτη ημέρα των εργαστηρίων. Στην Αθήνα η πρώτη συνάντηση έχει οριστεί για την Κυριακή 4 Ιουνίου στις 20.00 στον Ελεύθερο Κοινωνικό Χώρο NOSOTROS (Θεμιστοκλέους 66, Εξάρχεια).

Τα εργαστήρια, σε όλες τις χώρες, θα έχουν διάρκεια μέχρι τέσσερις ημέρες και τα αποτελέσματά τους θα παρουσιαστούν σε δημόσιες εκδηλώσεις.

Στην Αθήνα τα εργαστήρια θα διαρκέσουν από τη Δευτέρα 5 Ιουνίου μέχρι την Τετάρτη 7 Ιουνίου και τα δρώμενα θα παρουσιαστούν την Πέμπτη 8 Ιουνίου το απόγευμα στην πλατεία Μοναστηρακίου. Τα 2 άτομα από κάθε χώρα που θα ακολουθήσουν το Καραβάνι σε όλους τους σταθμούς του θα έχουν καλυμμένα έξοδα διαμονής-διατροφής καθώς και το 70% των εξόδων μετακίνησης.

Πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής στο iliosporoi@yahoo.gr.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Καραβάνι, τους εκπαιδευτές και τη συνάντηση οικο-ακτιβιστών Ecotopia (6-9 Αυγούστου, Σλοβακία) δες www.eyfa.org/art_activism.

 

 

20/05/06

 

ΜΕ ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ απευθύνεται στον Νομάρχη Θεσσαλονίκης ένας Πόντιος εκπαιδευτικός:

«Αξιότιμε κ. Παναγιώτη Ψωμιάδη, νομάρχη του Νομού Θεσσαλονίκης.

Και σαν Πόντιος (με όλους ανεξαίρετα τους προγόνους μου Πόντιους στην καταγωγή), αλλά και σαν Ελληνας πολίτης, πολύ δυσφόρησα εξ αιτίας των δηλώσεών σας για την υποψήφια για την Υπερνομαρχία Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης Ελληνίδα πολίτη, που δεν στερήθηκε των πολιτικών της δικαιωμάτων για κανένα αδίκημα, κ. Καρά Χασάν. Είμαι βέβαιος ότι δεν αντιπροσωπεύουν οι δηλώσεις σας ούτε τους Πόντιους αλλά ούτε και τον ελληνικό λαό στη μεγάλη πλειονότητά του. Υποδηλώνουν οι δηλώσεις σας έναν πολιτικό πολιτισμό, που ο σύγχρονος κόσμος των ισότιμων πολιτικών δικαιωμάτων όλων των πολιτών ανεξάρτητα από θρήσκευμα ή εθνική καταγωγή, αλλά και η απαίτηση για ειρηνική συνεργασία των λαών, ώστε να εξαλειφθεί το ενδεχόμενο του πολέμου, τον αφήνουν στα αζήτητα του ιστορικού παρελθόντος.

Πώς θα σας φαινόταν και πώς θα αξιολογούσατε τον πολιτικό πολιτισμό γειτονικών μας χωρών, αν ανάλογες ερωτήσεις και για παρόμοιας φύσης ιστορικά γεγονότα ή για την εθνική καταγωγή των ελληνικής καταγωγής πολιτών των γειτονικών μας χωρών απηύθυναν πολιτικοί των χωρών αυτών, όταν θα διεκδικούσαν το δικαίωμα του εκλέγεσθαι στα πολιτικά αξιώματα των χωρών αυτών και γνωρίζετε ασφαλώς ότι υπάρχουν τέτοιοι, ή μήπως πρέπει να ισχύουν δύο μέτρα και δύο σταθμά;

Νομίζω ότι δεν πρέπει να επαναλάβετε τέτοιες δηλώσεις ή ερωτήματα, που άλλωστε δεν τα υποβάλατε ούτε σε παρόμοιες περιπτώσεις βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας ή των άλλων κομμάτων που εκλέγονται στους νομούς της Θράκης και φυσικά καλώς δεν τα υποβάλατε.

Οι ψηφοφόροι της περιοχής της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κυρίως θα την κρίνουν και μόνο βάσει των υποχρεώσεών της που απορρέουν από το Σύνταγμα της Ελλάδας και της πολιτικής και της συνέπειας με την οποία θα υπηρετήσει τους κατοίκους της περιοχής, όπως άλλωστε και κάθε άλλο πολιτικό στην Ελλάδα. Μόνο έτσι θα δείξουμε ότι αποτελούμε μια δημοκρατική ευρωπαϊκή χώρα.

Περιμένω, όπως και η μεγάλη πλειονότητα των Ελλήνων, μαζί και των μελών και οπαδών του κόμματός σας, μια επανορθωτική σας δήλωση.

Με εκτίμηση πολίτης

Δαμιανός Μυρίδης

μαθηματικός στο 7ο Εν. Λύκειο Καλαμαριάς»

ΓΙΑ ΤΟ ΙΔΙΟ ΘΕΜΑ ξεχωρίζουμε την εξαιρετικά εύστοχη επιστολή της κοινωνιολόγου Αθηνάς Σκουλαρίκη που δημοσιεύτηκε στην «Ε» την περασμένη Τρίτη (16/5/06). Δεν είναι όλοι οι πολίτες αφελείς, όπως θα ήθελε το ελληνικό βαθύ κράτος και οι βραδινοί προπαγανδιστές των δελτίων.
 

 

 

13/05/06

 

ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ο κ. Χριστόδουλος και οι Ιεράρχες έχουν δίκιο. Δεν εννοούμε την υποψηφιότητα της κυρίας Καρά Χασάν, για την οποία δεν θα 'πρεπε να τους πέφτει κανένας λόγος. Ομως έχουν δίκιο οι άνθρωποι της Εκκλησίας για όσα λένε με αφορμή το θόρυβο για τον «Κώδικα Ντα Βίντσι» και το «Ευαγγέλιο του Ιούδα». Είναι απόλυτο δικαίωμά τους να υπερασπίζονται το δόγμα τους, στο βαθμό που δεν επικροτούν τις λογοκριτικές διαθέσεις ή τον παρεκκλησιαστικό χουλιγκανισμό. Και είναι αστεία η προσπάθεια ορισμένων τηλεπαρουσιαστών να εμφανίσουν ως «προοδευτικό» το επιλεκτικό ανακάτεμα κειμένων. Το δόγμα είναι δόγμα και δεν επιδέχεται αλλοιώσεις. Από τη δική μας πλευρά μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι το εν λόγω Ευαγγέλιο είναι «αιρετικό». Και μόνο η παρουσίαση ενός Ιησού ο οποίος γελάει κάθε λίγο και λιγάκι θα αρκούσε για να αποβληθεί το κείμενο αυτό από το δόγμα. Οπως αναλύσαμε πριν από λίγο καιρό («Το γέλιο βγήκε από την κόλαση», 2/4/06), ο Ιησούς κατά τους Πατέρες της Ορθοδοξίας είναι αγέλαστος και το γέλιο ισοδυναμεί με αμαρτία.

ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ δεν έχουν κανένα δίκιο οι τηλεπαρουσιαστές, οι οποίοι κάθε φορά που αναφέρονται σε ζητήματα της Εκκλησίας θεωρούν υποχρέωσή τους να μας πείσουν για τη βαθιά τους πίστη. Το είδαμε με τον καημένο τον μισολιωμένο και «ολίγον Αγιο» του Αγάθωνα. Το ξαναβλέπουμε σήμερα. Μας έχουν τρελάνει με τα «Χριστός Ανέστη» και «Αληθώς ο Κύριος». Λες και βρισκόμαστε ακόμα στις Κατακόμβες.

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ το φυλλάδιο που κυκλοφόρησε με τίτλο «Το σύγχρονο φασιστικό παρακράτος και ο αόρατος εμφύλιος». Περιλαμβάνει αναλυτική εξιστόρηση της δράσης των ακροδεξιών και φασιστικών οργανώσεων στην Ελλάδα μέχρι και σήμερα. Αναφέρεται τόσο σε πρόσωπα όσο και στις μεταλλάξεις των συμμοριών του χώρου αυτού αναλόγως με τη συγκυρία, και κυρίως στις σπάνιες περιπτώσεις που αποκαλύπτεται η δράση τους και αντιμετωπίζουν διώξεις.

ΑΠΟ ΧθΕΣ το απόγευμα και μέχρι αύριο το βράδυ το Δίκτυο Fanzinesnet διοργανώνει τη 2η Αυτοσχέδια Εκθεση Ελληνικών Ανεξάρτητων Εναλλακτικών Εντύπων και fanzines, στον πεζόδρομο της οδού Μεσολογγίου, στα Εξάρχεια. Στην έκθεση μπορείτε να δείτε παλαιότερα και νέα τεύχη των περιοδικών, ενώ έχουν προγραμματιστεί συζητήσεις με θέματα που αφορούν τη συλλογική παρουσία των ανεξάρτητων και εναλλακτικών εντύπων. Στο χώρο θα υπάρχει πλούσιο αρχειακό υλικό από παλιότερα fanzines. Επίσης, θα παρουσιαστεί βίντεο από τις καλοκαιρινές συναντήσεις του Fanzinesnet που γίνονται τα τελευταία 4 χρόνια στην παραλία του Καϊάφα. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης θα ακούγεται μουσική που θα επιλέγουν οι δημιουργοί των μουσικών fanzines.
 

 

 

06/05/06

 

ΤΗ ΔΙΑΦΩΝΙΑ ΤΟΥ με το σχόλιο της Βασιλικής Γεωργιάδου, που φιλοξενήθηκε στη στήλη, διατυπώνει ο συγγραφέας του βιβλίου «Ακρα Δεξιά και Ριζοσπαστική Δεξιά» (εκδ. «Πελασγός», Αθήνα 2005) Γιάννης Κολοβός. Σημειώνουμε προκαταβολικά ότι για λόγους χώρου είχαμε δημοσιεύσει μόνο μικρό μέρος των παρατηρήσεων της κυρίας Γεωργιάδου για το σχετικό μας αφιέρωμα («Το Τριώδιο της Ακροδεξιάς», 26/2/06). Μεταξύ άλλων, ο εκ των θεωρητικών του ελληνικού λεπενισμού υποστηρίζει:

«Με παράξενο τρόπο προσπαθεί η κα Γεωργιάδου να αμφισβητήσει την αντικειμενικότητα και την επιστημονικότητα της μελέτης μου για την άκρα δεξιά και την ριζοσπαστική δεξιά στην Ελλάδα (Ιός 4/3/2006). Και είναι παράξενος γιατί οι ενστάσεις της εστιάζονται στους ...προλόγους (!) και στην πρώτη σελίδα της...εισαγωγής (!) του βιβλίου μου και όχι στα κεφάλαια, τα οποία αποτελούν και την ουσία της μελέτης.

Πιο συγκεκριμένα, η κα Γεωργιάδου θεωρεί ότι το βιβλίο "ξεκινά με ταυτότητα: εκπρόσωποι του 'χώρου' κλήθηκαν να το προλογίσουν". Γιατί η παροχή δυνατότητας κριτικής και αντιλόγου σε εκείνους η ιδεολογία των οποίων αναλύθηκε μειώνει την αντικειμενικότητα και την επιστημονικότητα της μελέτης;

Η δεύτερη ένσταση της κας Γεωργιάδου εντοπίζεται στο ότι "ο συγγραφέας ...καταθέτει εκ των προτέρων την άποψή του". Γιατί μία νύξη στην εισαγωγή του βιβλίου αναφορικά με τα ευρήματα και τα συμπεράσματα της μελέτης μειώνει την αντικειμενικότητα και την επιστημονικότητα του έργου;

Η προτίμηση στην χρήση των όρων "άκρα δεξιά" και "ριζοσπαστική δεξιά" και όχι άλλων (π.χ. "λαϊκιστική δεξιά" ή "ακραία δεξιά") εξηγείται αναλυτικά στο οικείο κεφάλαιο του βιβλίου (Κεφάλαιο Δεύτερο, σελ. 49-70). Στο ίδιο κεφάλαιο αλλά και στο Κεφάλαιο Τέταρτο (σελ. 111-127) περιγράφεται διεξοδικά το περιεχόμενο των όρων και ο τρόπος κατηγοριοποίησης του κάθε κόμματος. Ολες αυτές οι αναλύσεις φαίνεται ότι διέλαθαν της προσοχής της κας Γεωργιάδου.

Μάλιστα, προκειμένου να υποστηρίξει τα επιχειρήματά της κάνει μία εκτενέστατη αναφορά στην LPF (το κόμμα του Pim Fortuyn). Η αναφορά αυτή είναι άστοχη, καθώς η άποψη ότι το κόμμα αυτό κακώς χαρακτηρίστηκε ως "ακροδεξιό" δεν είναι δική μου αλλά εδράζεται σε ιδεολογικές αναλύσεις του προγράμματος του κόμματος από επιστήμονες κύρους. Μάλιστα κάποιες βιβλιογραφικές αναφορές γίνονται στην σχετική υποσημείωση στην σελ. 23 του βιβλίου μου. Επιπλέον, η αναφορά αυτή παραβλέπει το γεγονός ότι η δική μου μελέτη αφορά την ιδεολογική ανάλυση της άκρας δεξιάς και της ριζοσπαστικής δεξιάς στην Ελλάδα, και όχι συγγενών (ή μη) Ευρωπαϊκών κομμάτων! Στις περιπτώσεις αναφορών σε αυτά, χρησιμοποιούνται τα ευρήματα μελετών ξένων επιστημόνων».

ΕΞΩΔΙΚΟ διαμαρτυρίας για το δημοσίευμα της 29/4/06 μας έστειλε το ηγετικό στέλεχος της Χρυσής Αυγής Δ. Ζαφειρόπουλος. Με το θέμα θα ασχοληθούμε το προσεχές Σάββατο.
 

 

 

www.iospress.gr