www.iospress.gr

 

 

IOSPRESS

 

 

28/12/02

 

 

ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΤΟΥ εμπειρία για τις παιδουπόλεις της Φρειδερίκης, στις οποίες αναφερθήκαμε στο δημοσίευμά μας με τίτλο «Βασιλικό παρακράτος πρόνοιας», καταθέτει ο παιδίατρος Κωνσταντίνος Μπαρμπής σε επιστολή του προς τη διεύθυνση της εφημερίδας: 

«ΔΙΑΒΑΣΑ» σήμερα, στις 15/12/2002 στην "Ελευθεροτυπία" Παιδοπόλεις=παιδικά στρατόπεδα συγκέντρωσης και κοντεύω να τρελαθώ. Εζησα 12 χρόνια στις παιδοπόλεις 1947-1959 (9 ετών - 21 ετών). Τελείωσα Δημοτικό και Γυμνάσιο με άριστα. Πέτυχα το 1959 στις σχολές Ιατρική, Οδοντιατρική και Κτηνιατρική. Τελείωσα την Ιατρική, πήρα την ειδικότητα του παιδιάτρου και ακόμη δεν κατάλαβα ότι έζησα 12 χρόνια σε παιδικό στρατόπεδο συγκέντρωσης!!!

ΣΤΙΣ 25 ΚΑΙ 26/11/1985 οι έγκριτοι δημοσιογράφοι σας Πέτρος Μακρής και Βίκτωρας Νέττας έκαναν μια έρευνα για τις παιδοπόλεις της Ελλάδος και των ανατολικών χωρών. Σ' αυτή την έρευνα έδωσα στις 9/12/1985 μια συνέντευξη στον Πέτρο Μακρή. Αλλα έγραφε τότε η "Ελευθεροτυπία". Ποια αλήθεια πρέπει να πιστέψει ο αναγνώστης σας; Την αλήθεια του 1985 ή του 2002; Και ο ίδιος τι πρέπει να κάνω; Ενα μόνο έχω να σας πω, με όση ευθύνη κανείς μπορεί να μου αναγνωρίσει: από τα 50-70.000 παιδιά που φιλοξενήθηκαν στις παιδοπόλεις, τα μισά και παραπάνω θα πέθαιναν στο δρόμο σαν αδέσποτα σκυλιά από την πείνα και τις αρρώστιες. Οι παιδοπόλεις προσέφεραν και συνεχίζουν και σήμερα να προσφέρουν στο παιδί που έχει ανάγκη προστασίας».

ΕΞΑΛΛΟΥ, σε παλαιότερη ομιλία του στο Παγκόσμιο Συνέδριο Κοινωνικής Πρόνοιας που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα το Δεκέμβριο του 1991, την οποία μας απέστειλε, ο κ. Μπαρμπής ανέφερε, μεταξύ άλλων, και τα εξής: «Μετά από 44 ολόκληρα χρόνια λειτουργίας του Εθνικού Οργανισμού Πρόνοιας, ένα αγροτόπαιδο τότε, σήμερα παιδίατρος και πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Αποφοίτων Παιδοπόλεων, μέλος Δ.Σ. ΕΟΠ, απροστάτευτο και φορτωμένο με όλες τις συνέπειες ενός εμφυλίου πολέμου, από τη Σκαμνιά Ολύμπου, αντιπροσωπεύοντας άλλα 50.000 και πλέον παιδιά της ίδιας εποχής και καταστάσεως, όπως και αρκετές χιλιάδες παιδιά ειρηνικής περιόδου που είχαν, έχουν και θα έχουν την ανάγκη προστασίας από την πολιτεία, έχει την τιμή, έχει την ευτυχία, την καλή τύχη να σας καλωσορίσει στην αποψινή ιστορική συνάντησή μας. [...] 

ΘΑ ΗΤΑΝ παράλειψη μεγάλη, ασυγχώρητο σφάλμα, αν, τελειώνοντας, ξεχνούσα να ευχαριστήσω και να εκφράσω από μέρους όλων των αποφοίτων των παιδοπόλεων την ευγνωμοσύνη μας προς αυτούς που συνέλαβαν την ιδέα ενός τέτοιου μοναδικού κοινωνικού έργου προστασίας των αδυνάτων». 

 

 

 

21/12/02

 

 

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ το «Ημερολόγιο 2003» με έργα (ζωγραφικές συνθέσεις με φωτογραφίες από την Ιερά Οδό) του Κυριάκου Κατζουράκη που εκδόθηκε με τη φροντίδα του Δικτύου Κοινωνικής Υποστήριξης Προσφύγων και Μεταναστών. «Η πόλη διασχίζεται από την Ιερά Οδό, που μπορεί και πρέπει να γίνει τόπος και σύμβολο αγώνων και οραμάτων για μια πόλη ανθρώπινη», διαβάζουμε στο προλογικό σημείωμα του Δικτύου. «Με λιγότερα Ι.Χ. και περισσότερο γέλιο, με πολλά χρώματα που δεν θα παράγουν το γκρίζο της καχυποψίας και των γκέτο αλλά το ουράνιο τόξο της πολυεθνικής συμβίωσης, με λιγότερο τσιμέντο και περισσότερο χώμα, με μειωμένη ταχύτητα και πιότερη σχόλη, με τους ανθρώπους της να επαναοικειοποιούνται την ανθρωπιά τους».

«Η ΔΟΥΛΕΙΑ του ζωγράφου, λέει κάποιος "φίλος" που δημοσιογραφεί σε εφημερίδα μεγάλης κυκλοφορίας κάνοντας κριτική σε μένα, είναι να ζωγραφίζει και όχι να κάνει κριτική», σημειώνει από την πλευρά του ο Κυριάκος Κατζουράκης. «Εγώ δεν γνωρίζω τα όρια της ζωγραφικής με την πολιτική, παρ' όλο που τα ψάχνω πολύ καιρό. Δεν του αφιερώνω αυτήν τη σειρά των έργων. Την αφιερώνω στους οδοιπόρους που κάνουν τον κόπο να περπατήσουν από το Δίπυλον μέχρι τη σημερινή Ελευσίνα». 

ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΚΗΡΥΞΗ του κόλπου της Ιερισσού και του Δήμου Σταγείρων-Ακάνθου σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης λόγω της ανεξέλεγκτης απόρριψης στον κόλπο τοξικών αποβλήτων της TVX αποφάσισε ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο σε έκτακτη συνεδρίασή του στις 18 Δεκεμβρίου, μας ενημερώνει το Παρατηρητήριο Μεταλλευτικών Δραστηριοτήτων. Και συμπληρώνει ότι με απόφαση των λιμενικών αρχών απαγορεύεται επ' αόριστον η αλιεία σε ολόκληρο τον κόλπο της Ιερισσού.

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ για όγδοη ημέρα η μεγάλη διαρροή τοξικών νερών από τα μεταλλεία της TVX στο Στρατόνι, υπογραμμίζει και η Οικολογική Κίνηση Θεσσαλονίκης. Και συνεχίζει: «Η συνολική ποσότητα που διέρρευσε πρέπει να έχει ξεπεράσει τα 65.000 κυβικά μέτρα. Τα τοξικά, που περιέχουν αρσενικό, σίδηρο, μαγγάνιο, βαρέα μέταλλα -μόλυβδο, ψευδάργυρο, χαλκό κ.ά.- έχουν βάψει πορτοκαλί τη θάλασσα από το σημείο εκβολής στις εγκαταστάσεις της TVX στο Στρατόνι και σε μήκος 14 χιλιομέτρων και βάθος δύο μιλίων. [...] Η TVX υποστηρίζει ότι η ρύπανση θα είναι μεγαλύτερη, αν σταματήσει να δουλεύει στην περιοχή, γιατί κανείς δεν θα έχει συμφέρον να τη σταματήσει ούτε μηχανισμό αντιμετώπισής της. Δημιουργεί ερωτηματικά το ότι το όλο γεγονός της ρύπανσης εκδηλώθηκε τις μέρες που ήταν να επιδοθεί στην TVX η απόφαση του ΣτΕ που απαγορεύει τις μεταλλευτικές δραστηριότητες στις Μαύρες Πέτρες στη Στρατονίκη».

 

 

 

14/12/02

 

 

Η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Βλάχων και η Ενωση Βλάχων Επιστημόνων με επιστολή που υπογράφουν οι πρόεδροι των δύο σωματείων διευκρινίζουν ότι η παρουσία τους στο Συνέδριο του Ευρωπαϊκού Γραφείου για τις Λιγότερο Χρησιμοποιούμενες Γλώσσες (EBLUL) στη Θεσσαλονίκη (βλ. "Ιός" 24/11/02) δεν σημαίνει την αποδοχή εκ μέρους τους των στόχων και της λειτουργίας του ευρωπαϊκού αυτού θεσμού.

ΟΠΩΣ ΣΗΜΕΙΩΝΟΥΝ στην επιστολή τους, οι κύριοι Κωνσταντίνος Αδάμ και Δημήτριος Τσακτάνης "η κοινή αυτόκλητη παρουσία μας στη συγκεκριμένη εκδήλωση ως παρατηρητών και η έγγραφη παρέμβασή μας με κανέναν τρόπο δεν συνιστούν αναγνώριση, αποδοχή, εκδήλωση συμμετοχής και βεβαίως ένταξη στο EBLUL, των θεσμικών φορέων του βλαχόφωνου Ελληνισμού, τους οποίους εκπροσωπούμε". Στη συνέχεια παραθέτουν το κείμενο της παρέμβασής τους στο Συνέδριο και προσθέτουν ότι "οι αμφιβολίες, οι επιφυλάξεις και οι ενστάσεις μας για τη δομή, το ρόλο, τις προθέσεις και τις καταστατικές αρχές κυρίως του τοπικού ελληνικού γραφείου, παρά την αποδεδειγμένα καλή μας θέληση πολλαπλασιάστηκαν μετά τις εργασίες του συνεδρίου". 

ΜΕ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ, ήταν εσφαλμένη η εντύπωση που δόθηκε στους εκπροσώπους όλων των ευρωπαϊκών θεσμών ότι τα δυο σωματεία ήταν πρόθυμα να συμβάλουν στο έργο του EBLUL. Οι δύο εκπρόσωποι των βλαχόφωνων σωματείων δεν θεωρούν αναγκαίες περισσότερες διευκρινίσεις: "Οι θέσεις των θεσμικών φορέων του βλαχόφωνου Ελληνισμού, όπως αυτές εκφράζονται από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Πολτιστικών Συλλόγων Βλάχων, την Ενωση Βλάχων Επιστημόνων και το δίκτυο των εκλεγμένων εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού των βλαχόφωνων περιοχών είναι γνωστές και εκπεφρασμένες δημόσια και δεν θεωρούμε σκόπιμο να επαναληφθούν". Περιμένουμε, τώρα, την αντίδραση του Ευρωπαϊκού Γραφείου, αλλά και των εκπροσώπων των λοιπών ευρωπαϊκών θεσμών (Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ευρωκοινοβουλίου, Συμβουλίου της Ευρώπης) που παρέστησαν ως συνδιοργανωτές του Συνεδρίου της Θεσσαλονίκης. 

ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΧΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (20/12/02) στην αίθουσα τελετών του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών (Ακαδημίας 60) και ώρα 6 μ.μ. η Επιτροπή Συνταγματικών Δικαιωμάτων του ΔΣΑ διοργανώνει δημόσια συζήτηση με θέμα "Ασφάλεια του κράτους - Ανασφάλεια δικαίου" και ομιλητές τους καθηγητές Γιάννη Μανωλεδάκη, Γιάννη Πανούση, Νίκο Παρασκευόπουλο, το βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Φοίβο Ιωαννίδη, το δημοσιογράφο (του "Ιού") Τάσο Κωστόπουλο και το δικηγόρο Δημήτρη Μπελαντή. Αντικείμενο της εκδήλωσης αυτής θα είναι οι επιπτώσεις της "αντιτρομοκρατικής" πολιτικής στα ατομικά δικαιώματα των πολιτών. 

 

 

 

7/12/02

 

 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ περασμένου Σαββάτου στη στήλη αυτή (Η νέα άρνηση του αντισημιτισμού) προκάλεσε την απάντηση του κ. Παναγιώτη Δημητρά, εκπροσώπου του Ελληνικού Παρατηρητηρίου των Συμφωνιών του Ελσίνκι: 

«ΕΥΣΤΟΧΕΣ οι παρατηρήσεις σας για τη "Νέα άρνηση του αντισημιτισμού" (30/11). Ας προστεθεί πως σχετικές επιστολές του ΕΠΣΕ σε απάντηση επιθέσεων δεν δημοσιεύτηκαν... Η έκθεση δεν ήταν δυνατό να περιλάβει την τηλεόραση, ούτε καν όλο τον Τύπο, απλώς γιατί αυτό θα απαιτούσε μέσα που δεν ήταν στη διάθεση του ΕΠΣΕ (σε αντίθεση με παλαιότερες εξαντλητικές μελέτες για τη ρητορική του μίσους στα ΜΜΕ). Οπως και η πρόσφατη κοινή έκθεση με τη Διεθνή Αμνηστία περιλάμβανε μόνο μερικές από τις πάμπολλες περιπτώσεις κακομεταχείρισης και φόνων πολιτών από τα όργανα της τάξης.

»Η ΠΕΡΙΤΤΗ αναφορά στη θρησκεία ή την εθνική ταυτότητα ενός ατόμου αποτελεί κλασικό παράδειγμα ρατσισμού, όπως αναφέρουν οι κανόνες δεοντολογίας αλλά και οι συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Κατά του Ρατσισμού και της Μισαλλοδοξίας (ECRI). Σίγουρα όμως οι εξηγήσεις που προτείνετε να δοθούν για να δικαιολογηθούν αυτού του είδους οι παραθέσεις, όπως και γιατί αποτελούν μορφές αντισημιτικού λόγου η ανιστορική χρήση όρων όπως "Ολοκαύτωμα" και "γενοκτονία" για -πραγματικά πάντως- εγκλήματα πολέμου του Ισραήλ, θα συμπεριληφθούν σε μελλοντική επανέκδοση.

»Η ΚΡΙΤΙΚΗ πως μια άλλη έκθεση δεν ανέφερε το κάψιμο σημαιών του Ισραήλ μαζί με το αναφερόμενο κάψιμο σημαιών των ΗΠΑ την εποχή του πολέμου του Αφγανιστάν δεν αναφέρεται ως έκφραση αντισημιτισμού. Τέλος, η "πολιτική προτίμηση", όπως αναφέρεται στην έκθεση αλλά και πρωτοδημοσιεύτηκε στην "Ε" (9/4/2002), είναι: "Το Ισραήλ σήμερα πρωτοστατεί διεθνώς στην περιφρόνηση των ανθρώπινων δικαιωμάτων, του ανθρωπιστικού δικαίου και της διεθνούς νομιμότητας. Η διεθνής κοινότητα οφείλει να το καταδικάσει αυστηρά και συστηματικά και θα όφειλε (αλλά δυστυχώς δεν θα το κάνει) να το τιμωρήσει για όλα αυτά. Οσοι/ες όμως καταφεύγουν σε ανοίκειους παραλληλισμούς με το Ολοκαύτωμα και τη ναζιστική θηριωδία, στην υιοθέτηση της ιδέας της συλλογικής ευθύνης, ή στην αναπαραγωγή παραδοσιακών αντισημιτικών στερεοτύπων ακυρώνουν ουσιαστικά την προσπάθεια αυστηρής καταδίκης του Ισραήλ και δίνουν την εντύπωση πως τα κίνητρά τους δεν είναι δικαιωματικά αλλά μισαλλόδοξα"».

 

 

 

 

 

www.iospress.gr