www.iospress.gr

 

 

IOSPRESS

 

 

18/04/09

 

  Για την ψήφο των αποδήμων μάς γράφουν οι αναγνώστες μας από το Βερολίνο Κώστας Μπαλάνος, Γιώργος Πρωτοπαπάς, Γιώργος Βραζιτούλης. Με αφορμή το σχετικό σχόλιο της στήλης («Ελληνες όλων των χωρών περιμένετε», 11/3/09), διατυπώνουν τις δικές τους σκέψεις και διαφωνούν με την αρνητική θέση που εξέφρασε στη Βουλή το ΚΚΕ:

  «Επειδή είμαστε οι ίδιοι απόδημοι Ελληνες, ζούμε την πραγματικότητα και παρακολουθούμε
το θέμα από τη γέννησή του, έχουμε μια εντελώς διαφορετική εκτίμηση και εικόνα, που προέκυψαν τόσο από την εμπειρία άλλων ευρωπαϊκών κρατών, όσο και από τις μακροχρόνιες συζητήσεις και προτάσεις των περασμένων δεκαετιών, που απασχόλησαν τους φορείς των αποδήμων Ελλήνων».

  «Ας δούμε τι συγκεκριμένα ζητούν και τι προτείνουν οι απόδημοι Ελληνες. Θέλουν πραγματικά να ανατρέψουν τους συσχετισμούς στο ελληνικό Κοινοβούλιο; Ως προς το δικαίωμα ψήφου των αποδήμων, να επιτρέπεται να ψηφίζουν μόνο όσοι έχουν ελληνική υπηκοότητα, ελληνικό διαβατήριο και είναι εγγεγραμμένοι σε ελληνικούς εκλογικούς καταλόγους. Δηλαδή, αυτοί που θα δικαιούνταν ούτως ή άλλως να ψηφίσουν, αν είχαν τη δυνατότητα την ημέρα των εκλογών να βρίσκονται στο εκλογικό τους τμήμα στην Ελλάδα».

  «Να δοθεί το δικαίωμα της επιστολικής ψήφου σε όλους τους Ελληνες, για να μπορούν να ασκούν το εκλογικό τους δικαίωμα, ανεξάρτητα από την απόσταση που τους χωρίζει από το εκλογικό τους τμήμα. Από τα προαναφερθέντα, γίνεται φανερό ότι ο αριθμός των βουλευτών Αποδήμων θα είναι περιορισμένος, η δε αναλογία ψηφοφόρων ανά βουλευτή για τους απόδημους είναι φυσικό ότι θα είναι πολλαπλάσια από αυτήν της Ελλάδας. Θέλουμε να πιστεύουμε, πως κάθε καλοπροαίρετος Ελληνας κατανοεί ότι το αίτημα των αποδήμων για την αντιπροσώπευσή τους στο ελληνικό Κοινοβούλιο, δεν στοχεύει σε κανενός είδους ανατροπή, αλλά τουναντίον στη σύσφιγξη των δεσμών με την πατρίδα, στη διατήρηση του Ελληνισμού και έξω από τα σύνορα της χώρας, στην αναβάθμιση της έννοιας της Δημοκρατίας, στην ποιοτική βελτίωση της λειτουργίας του ελληνικού Κοινοβουλίου».

 

  «Πιστεύουμε ότι ωρίμασε ο καιρός, για τον πολιτικό κόσμο στην πατρίδα μας, να κατανοήσει ότι πρέπει να παραμερίσει τις μικροκομματικές του επιδιώξεις, γιατί εκεί ακριβώς σκοντάφτει επί δεκαετίες το πρόβλημα, και, ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων ανεπτυγμένων χωρών, να δώσει λύση στο δίκαιο και εθνικά συμφέρον αίτημα των αποδήμων».
 

 


«Δεν επιτρέπουμε τα βασανιστήρια. Ουδέποτε διέταξα βασανιστήρια. Ποτέ δεν θα διατάξω βασανιστήρια. Οι αξίες αυτής της χώρας αποκλείουν τα βασανιστήρια από την ψυχή και την ύπαρξή μας».

 

Τζορτζ Μπους
(22 Ιουνίου 2004)

 

 

18/04/09

 

  Μικρή -αλλά κάθε άλλο παρά ασήμαντη- λεπτομέρεια από τα τηλεοπτικά μας πράγματα: στην ελληνική μεταγλώτιση της παιδικής σειράς κινούμενων σχεδίων «Λίλο και Στιτς» που προβάλλεται κάθε πρωί στις 9.30-10 π.μ. από την (δημόσια) ΕΤ1, οι τερατόμορφοι εξωγήινοι μιλάνε τα ελληνικά με ευκρινέστατα ...τσιγγάνικη προφορά. Για να εντυπώνεται, προφανώς, εξ απαλών ονύχων στο υποσυνείδητο των μικρών θεατών η πεποίθηση πως «αυτοί που μιλάνε κάπως έτσι» δεν είναι από τον ίδιο κόσμο μ’ εμάς τους υπόλοιπους. Κατά τα άλλα, το ελληνικό κράτος γιόρτασε στις 8 Απριλίου την Παγκόσμια Ημέρα για τους Ρομά, και ο αρμόδιος υπουργός Εσωτερικών Προκόπης Παυλόπουλος απεύθυνε μήνυμα, στο οποίο υποστήριζε ότι "προτεραιότητα" της κυβέρνησης "αποτελεί η καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού σε όλες τις εκφάνσεις του και η άρση των κάθε είδους διαχωριστικών γραμμών, που λειτουργούν εις βάρος των δικαιωμάτων των Ελλήνων Τσιγγάνων".


  Ψυχολόγοι θα υπάρχουν στα σχολεία του μέλλοντος, δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, σοκαρισμένος κι αυτός από το «μακελιό» στο σχολείο του ΟΑΕΔ. Πάλι οι ψυχολόγοι-ειδικοί, όπως είχε συμβεί και με την "παρέα του Αλεξ" στη Βέροια, αναλαμβάνουν λοιπόν να καθησυχάσουν την τρομαγμένη ελληνική κοινωνία. Ολα αυτά τα χρόνια πριν και μετά από τη δολοφονία του Αλεξ περνάνε μπροστά στα μάτια όλης της ελληνικής κοινωνία άπειρες σκηνές με εφηβικά βίαια ξεσπάσματα, όχι όμως τόσο ακραία ώστε να γίνουν το κύριο θέμα στα ΜΜΕ.

  Αν το καλοσκεφτεί κανείς, αυτός ο νέος που αυτοκτόνησε, επιχειρώντας να παρασύρει κι άλλους στο θάνατο, είναι η άλλη όψη του διαφορετικού παιδιού. Οπως για την παρέα του σχολείου της Βέροιας ήταν ανεπίτρεπτα διαφορετικός και πετυχημένος ο ξένος, ο Αλεξ, και δεν «χώραγε» ανάμεσά τους, έτσι ένιωσε και για τον εαυτό του ο Δημήτρης. Ολος ο στρατός των ψυχολόγων κι αν παρελάσει στα σχολεία σήμερα πώς θα μπορέσει να βοηθήσει αυτά τα απομονωμένα παιδιά που εύκολα όπως είδαμε όλοι γίνονται θύτες ή θύματα; Πόσοι ψυχολόγοι πρέπει αντίστοιχα να στηθούν έξω από τα τμήματα αλλοδαπών όταν πηγαίνουν εκεί για ανανέωση της παραμονής τους δεκαπεντάχρονα και εικοσάχρονα παιδιά που ενώ έχουν γεννηθεί ή έχουν μεγαλώσει στην Ελλάδα ακόμα είναι ξένοι; Η νεανική εγκληματικότητα, όσο κι αν σοκάρει, δεν παύει να είναι ένας ξεκάθαρος καθρέφτης που έχει επάνω του γραμμένες τις αιτίες και τις αφορμές. Απόδειξη ότι μετά από κάθε τέτοια αυτοκτονία ή έγκλημα όλοι καταφεύγουν σε σωστές κατά τεκμήριο ερμηνείες (σχολείο, απομόνωση, μετανάστευση, φτώχεια, ρατσισμός κλπ).

  Αν λοιπόν όλα τα μισαλλόδοξα κηρύγματα των ξενόφοβων ταγών της ελληνικής κοινωνίας συνεχίσουν να οπλίζουν με τόσο μίσος τις παιδικές προσωπικότητες και αν τα επιβαλλόμενα πρότυπα αποκλείουν τις διαφορετικές συμπεριφορές τότε δεν χρειάζεται να ξεφωνίζει κανείς στις τηλεοράσεις αναζητώντας τους υπεύθυνους ψυχολόγους ή τους ανεύθυνους εκπαιδευτικούς. Η δολοφονική παρέα του Αλέξ και ο μοναχικός Δημήτρης δεν μετακόμισαν από το Σικάγο. Εδώ γεννήθηκαν, εδώ πήγαν σχολείο κι εδώ μίσησαν.

 

 


«Εντός των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων δεν θα ασχοληθώ εγώ, μέχρις ότου εσείς, ως διοικήσεις αυτών, δηλώσετε ότι δεν ημπορείτε να επιβάλετε την τάξιν».

 

Γεώργιος Παπαδόπουλος
(Προς τις Συγκλήτους των ΑΕΙ, 2/12/1972)

 

 

11/04/09

 

  Παραλειπόμενο από την επίσκεψη του πρωθυπουργού στη Ζάκυνθο το Σάββατο 28/3, με την οποία υποτίθεται ότι ξεκίνησε η αντεπίθεση της Νέας Δημοκρατίας για την ανακατάληψη του "μεσαίου χώρου". Εξω από το Μουσικό Γυμνάσιο, όπου μίλησε ο κ. Καραμανλής (βλ. φωτογραφία) ήταν συγκεντρωμένοι λίγοι νεαροί, φοιτητές ΤΕΙ μεταφερμένοι απ' την Πάτρα, με συνθήματα, όπως «Γαμημένη αριστερά, απ’ τα χρόνια του Αντρέα βουτηγμένη στα σκατά», «Σας τον γαμήσαμε τον ήλιο σίγουρα ναι», «Θα καεί, θα καεί το μπουρδέλο το νησί γιατί η ΔΑΠ ΝΔΦΚ...» Αυτό το τελευταίο ερμηνεύεται ως "εκδίκηση" για την υπεροχή του ΠΑΣΟΚ στις εκλογικές αναμετρήσεις της μονοεδρικής περιφέρειας.


  Ανοιχτό κάλεσμα για τη δημιουργία «παραστρατιωτικών ομάδων» με την ονομασία «Ομάδες Εθνικής Αμυνας», που θα αναλάβουν «εθνική δράση» κατά του εσωτερικού εχθρού απευθύνει στο φύλλο της 2ας Απριλίου ο «Στόχος». Σε κείμενο του μόνιμου αρθρογράφου του Γιώργου Ανεστόπουλου που υπογράφει με το ανορθόγραφο ψευδώνυμο «Aigean Hawk», και κάτω από τον τίτλο «Πολιτοφυλακές: η αυτοπροστασία του Εθνους», διαβάζουμε επί λέξει: «Ο πατριώτης γνωρίζει πως δεν πρέπει να επιτρέψει να ξανακαούν σημαίες και σύμβολα, να χτυπηθούν άνθρωποι και υποδομές του πατριωτικού χώρου. Γνωρίζει πως πρέπει αυτός να τα προστατέψει και να μην επαναπαύεται στις ανεπαρκείς δυνάμεις των εσκεμμένα αποδυναμωμένων Αρχών Ασφαλείας. Γνωρίζει πως πρέπει να στραφεί προς την ‘αυτοοργάνωση’ γεννώντας αυτές τις Ομάδες Εθνικής Αμυνας (ή ενισχύοντας τις ήδη υπάρχουσες) που όχι μόνο θα χρειαστούν άμεσα για την περιφρούρηση του Εθνικού-Πατριωτικού χώρου και των ανθρώπων του (δημόσιων ανδρών και μη) αλλά που σύντομα θα κληθούν να συνδράμουν τις ανεπαρκείς δυνάμεις εθνικής ασφαλείας όπως και τις ένοπλες δυνάμεις στον αδυσώπητα άνισο εθνικό αγώνα που τις περιμένει». Για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις, διευκρινίζεται πως το προτεινόμενο εγχείρημα αφορά «πολεμικές δυνάμεις» ιδιωτικού ή παρακρατικού χαρακτήρα, όπως αυτές που παλιότερα «αναλάμβαναν Εθνική Δράση» κι «αποκαλούνταν από τους Πολιτικούς απαξιωτικά ως ‘παραστρατιωτικοί’».

  Δεν περιμένουμε φυσικά από τη Δικαιοσύνη των κ.κ. Δένδια και Σανιδά να παράμβει αυτεπάγγελτα, είτε για να διερευνήσει τι ακριβώς εννοεί η ακροδεξιά εφημερίδα με την αναφορά της σε «ήδη υπάρχουσες» παραστρατιωτικές ομάδες, είτε για να επιβάλει τον κολασμό της πανηγυρικής προτροπής για σύσταση «πολεμικών» (δηλαδή τρομοκρατικών) ομάδων. Η πληροφορία κατατίθεται, απλώς, για να ξέρουμε τι ακριβώς πρόκειται να συμβεί στο ερχόμενο διάστημα. Η σκανδαλώδης αντιμετώπιση από τις διωκτικές αρχές της πρόσφατης ρίψης χειροβομβίδας στα γραφεία του «Δικτύου για τα Πολιτικά και Κοινωνικά Δικαιώματα» (βλ. «Piazza Εξάρχεια», Ιός 8.3.09) ήταν, άλλωστε, πολλαπλά διαφωτιστική.

  Στο ίδιο πάνω-κάτω μήκος κύματος, ο Δημήτρης Ζαφειρόπουλος διαπιστώνει από τις στήλες του «Ελεύθερου Κόσμου» (5.4.09) πως «οι οργανώσεις και συνιστώσες της άκρας αριστεράς βρίσκονται πολύ κοντά στο στόχο τους να επιβάλουν τον ερυθρό τρόμο» και καταλήγει: «Αν δεν αντιδράσουμε τώρα, βοηθώντας όπου αυτό είναι απαραίτητο τις αρχές, θα βρεθούμε όλοι υπήκοοοι ενός απάνθρωπου και ολοκληρωτικού κράτους, όμηροι στα χέρια των εγχώριων μισελλήνων της Νέας Τάξης».

 

 


«Θυμάσαι που είπες ότι δεν μιλάς με τα άκρα; Ποτέ μη λες ποτέ».

 

Γιώργος Καρατζαφέρης (προς τον πρωθυπουργό)
(διήγηση στον Νίκο Χατζηνικολάου, Real FM, 27/1/08)

 

 

 

04/04/09

 

  Η Εκθεση της Διεθνούς Αμνηστίας για τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από την ΕΛ.ΑΣ. στις διαδηλώσεις του περασμένου Δεκέμβρη φέρει στο εξώφυλλό της τη γνωστή φωτογραφία του Κώστα Τσιρώνη, με τους αστυνομικούς να απειλούν με όπλο τους διαδηλωτές (βλ. σχετ. «Η κυριότητα της αλήθειας», Ιός, 20/12/08).


  Με αφορμή την επίθεση και τον τραυματισμό φοιτητή στο Ρέθυμνο από μέλη της διαβόητης ΟΕΡ, δημοσιεύουμε σχετικό προφητικό μήνυμα αναγνώστη μας: «Η ΟΕΡ είναι μια οργάνωση, παράρτημα της Χρυσής Αυγής, που τα αρχικά της σημαίνουν Οργάνωση Εθνικιστών Ρεθύμνου. Παλαιότερα δε εσήμαιναν Οργάνωση Ελληνόψυχων Ρεθύμνου. Μέχρι την αλλαγή του νοήματος των αρχικών η εν λόγω ομάδα κινούνταν σε θεωρητικό και ρομαντικό-μεταφυσικό επίπεδο (ελληνικό αίμα, θα ξαναπάρουμε την Πόλη κ.τ.λ.). Μετά την αντικατάσταση της λέξεως Ελληνόψυχων με τη λέξη Εθνικιστές ο ΟΕΡ άρχισε ν' αναλαμβάνει δράση και στον δρόμο».

  «Πολλές επιθέσεις σε μετανάστες και σε φοιτητές έχουν γίνει από μέλη της ομάδας αυτής. Οσους θεωρούν "άπλυτους" οι ΟΕΡίτες, δηλ. όλους τους φοιτητές που δεν είναι κυριλέ ντυμένοι και δεν κινούνται στα clubs της πόλης, τους χτυπούν αναίτια με το πρόσχημα ότι βρωμίζουν την πόλη. Αμα τυχαίνει να είναι και αριστεροί, εκεί υπάρχει extra περιποίηση. Μετά τον αγώνα της Εθνικής με την Αλβανία όπου χάσαμε 1-0, καβαλήσανε τα μηχανάκια σαν άλλοι Αη Γιώργηδες και έψαχναν Αλβανούς σ' όλη την πόλη για να τους δείρουν».

  «Αλλο περιστατικό συνέβη το καλοκαίρι όταν χτύπησαν παιδιά τα οποία έσβηναν τα συνθήματα των ΟΕΡιτών. Εχουν γράψει σε τοίχο σχολείου το οποίο φιλοξενεί πολλά αλλοδαπά παιδιά "Εξω οι ξένοι" και φυσικά έχουν σχέση με τη στυγερή δολοφονία του Αλβανού την Πρωτοχρονιά του 2006. Το Δεκέμβρη γνωστός ΟΕΡίτης (χοντρός και άσχημος) είχε πιάσει τέσσερις φοιτητές στο γνωστό σημείο όπου αρέσκεται να δέρνει (στη Λότζια δηλ. ή αλλιώς μουσείο) και τους έκανε κήρυγμα να μη "βρωμέζουν το Ρέθεμνος". Και κατέληξε με αυτά τα λόγια: "δεν σας δέρνω γιατί είστε καλά κοπέλια". Οι φοιτητές γελούσαν φοβισμένοι. Τι να κάνουν κι αυτοί; Να τον δείρουν; Θα τους πέσει όλος ο ΟΕΡ στο κεφάλι τους».

 

  «Η ΟΕΡ ως φασιστική οργάνωση αυτό θα κάνει. Θα χτυπήσει, θα δείρει, θα γράψει συνθήματα μίσους. Η ανοχή και η ατιμωρησία είναι το έγκλημα. Πότε έγινε καταδίκη της ομάδας γι' αυτές της τις πράξεις από επίσημα χείλη; Πότε δημοσιεύτηκε από δημοσιογράφους άρθρο κατονομάζοντας τη συγκεκριμένη ομάδα; Πότε έδωσαν οι Ρεθεμνιώτες την εντύπωση στους φοιτητές ότι νοιάζονται για τη σωματική τους ακεραιότητα και πότε δημιούργησαν συνθήκες για καλές σχέσεις φοιτητών-κοινωνίας; Πότε η αστυνομία μετά από καταγγελίες πήρε στα σοβαρά τη δράση της ομάδας; Ως πότε θα υπάρχει η νοσηρή νοοτροπία στους Ρεθεμνιώτες όταν τους λες ότι ο τάδε φίλος σου είναι φασίστας και σου απαντά "εγώ τον εξέρω απ' το σχολιό κι είναι καλό κοπέλι";»

 

 


«Τα πιο οπισθοδρομικά όντα είναι οι γυναίκες».

 

Κωνσταντίνος Τσάτσος
("Αφορισμοί και Διάλογοι", Εστία, Αθήνα 1991, σ. 83)

 

 

 

 

 

www.iospress.gr