www.iospress.gr

 

 

IOSPRESS

 

 

 

 

26/10/02

 

Η ΣΤΗΛΗ εγκαταλείπει σήμερα κατ' εξαίρεσιν την επικαιρότητα, προκειμένου να διαμαρτυρηθεί με τον τρόπο της για την παρεξήγηση που οδήγησε μερικές εκατοντάδες έξαλλους Θεσσαλονικείς να διαλύσουν προ ημερών το Ζ' Διεθνές Συμπόσιο για την Αρχαία Μακεδονία, κραυγάζοντας ότι ο "Φίλιππος είναι ο παππούς" τους και καταγγέλλοντας ορισμένες εισηγήσεις ως "αντιχριστιανικές" (!). Θεωρώντας ότι το κακό πρέπει να χτυπιέται στη ρίζα του, προτείνουμε στους θυμωμένους συμπολίτες μας να αγνοήσουν τους εξ Εσπερίας λογοκλόπους και να στραφούν εναντίον των πραγματικών πρωταιτίων της δυσφήμησης του "παππού". Ενας από αυτούς είναι και ο ιστορικός Διόδωρος ο Σικελιώτης (1ος αιώνας π.χ.), που δεν καταλαβαίνουμε γιατί την έχει γλιτώσει τόσο φτηνά μέχρι σήμερα. 

Τον παραδίδουμε στην κρίση παντός θιγομένου για τα περαιτέρω:"ΕΝΑΣ ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ, λοιπόν, Μακεδών το γένος και καταγόμενος από τη λεγόμενη Ορεστίδα, ήταν σωματοφύλακας του βασιλιά και αγαπημένος του Φιλίππου λόγω της ομορφιάς του. Βλέποντας αυτός τον βασιλιά να αγαπάει έναν άλλο, συνονόματό του, Παυσανία, του μιλούσε με προσβλητικό τρόπο, λέγοντάς του ότι είναι ερμαφρόδιτος και δέχεται με ευκολία τον έρωτα καθενός. Εκείνος, μολονότι δεν μπορούσε να υποφέρει την προσβολή και την κοροϊδία, κράτησε προς το παρόν σιωπή, αλλά αφού εκμυστηρεύτηκε στον φίλο του Ατταλο τι επρόκειτο να κάνει, αυτοκτόνησε με τρόπο αναπάντεχο. [...] Οταν η πράξη του έγινε γνωστή, ο Ατταλος, που ανήκε στους αυλικούς κι είχε μεγάλη επιρροή στον βασιλιά, κάλεσε τον Παυσανία σε δείπνο, όπου, αφού τον μέθυσε, τον παρέδωσε αναίσθητο στους ημιονηγούς για ακολασίες και ασέλγειες."

"ΟΤΑΝ ΕΚΕΙΝΟΣ συνήλθε από το μεθύσι και είδε τις κακώσεις που είχε υποστεί το σώμα του, πόνεσε βαθιά και κατήγγειλε τον Ατταλο στο βασιλιά. 

Ο Φίλιππος εξοργίστηκε μεν με την ανομία της πράξης, λόγω όμως της συγγένειάς του με τον Ατταλο, αλλά και επειδή προς το παρόν τον χρειαζόταν, δεν θέλησε να τον τιμωρήσει. [...] Ο Παυσανίας, όμως, διατηρούσε άσβεστη την οργή του και δεν λαχταρούσε να εκδικηθεί μόνο τον δράστη αλλά κι εκείνον που δεν τον τιμωρούσε. [...] Οταν ο Φίλιππος κάλεσε τους φίλους που τον ακολουθούσαν να μπουν στο θέατρο, ενώ οι σωματοφύλακες βρίσκονταν σε απόσταση, βλέποντας ο Παυσανίας τον βασιλιά μόνο του όρμησε πάνω του και καταφέροντάς του καίρια πληγή τον έριξε κάτω νεκρό, ενώ ο ίδιος έτρεξε προς τις πύλες και τα άλογα που είχε ετοιμάσει για τη φυγή του". (Βιβλιοθήκης Ιστορικής Βίβλος Εκκαιδεκάτη, κεφ. 93 και 94, εκδόσεις Κάκτος).

 

 

12/10/02

 

80.000 ΤΕΥΧΗ του Δελτίου του ΤΕΕ απέσυρε ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Κ. Παναγιωτόπουλος. Το λόγο αυτής της "πολτοποίησης ιδεών" μάς τον εξηγεί η Συσπείρωση Αριστερών Μηχανικών: "Στο τεύχος 2217 (7/10/2002) του Ενημερωτικού Δελτίου του ΤΕΕ η Συσπείρωση έστειλε για δημοσίευση στη σελίδα των παρατάξεων μια αφισέτα: ένα κολάζ με φωτογραφίες των πιο κίτρινων καναλιών σε μαύρο φόντο και λεζάντα «Εξω οι τρομοκράτες από τα σπίτια μας». Ο πρόεδρος παρενέβη και, χωρίς καν να ενημερώσει ή να θέσει το θέμα σε άλλους αρμόδιους πλην του εαυτού του, διέταξε την πολτοποίηση των δελτίων.

ΤΟ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΙΚΟ σχόλιο της Συσπείρωσης πάνω στην ασυδοσία των ΜΜΕ, που μεγάλη μερίδα της κοινωνίας, των νομικών και των πολιτικών αναγνωρίζουν και στηλιτεύουν, δεν παραβίαζε κανένα πολιτικό ή νομικό κώδικα. Αντίθετα, προέβαλε μια θέση, που κυκλοφορεί ευρέως μέσα από τα σκίτσα των γελοιογράφων και τις εκπομπές των κωμικών των καναλιών, και που διατυπώνεται με σκληρή γλώσσα από έγκριτους δημοσιογράφους και διανοούμενους.

ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΡΟΣ του Τύπου αυτοδικεί επί δικαίους και αδίκους και αδιάψευστη μαρτυρία του τρόμου με τον οποίον πειθαναγκάζουν την κοινωνία είναι η άτακτη υποχώρηση του προέδρου του ΤΕΕ απέναντι σ' ένα αθώο -και εν πολλοίς χιουμοριστικό- σχόλιο της Συσπείρωσης και η επιλογή του να μας ρίξει πρώτος ο ίδιος, αποσύροντας το Δελτίο εξαιτίας του σχολίου μας, στην πυρά. Εκτός κι αν ο πρόεδρος δεν ενεργεί υπό το κράτος των κιτρινιστών, αλλά θέτει εαυτόν με επιλογή στις δυνάμεις εκείνες, που με πρόσχημα την πάταξη της τρομοκρατίας αποσκοπούν στο διαρκή έλεγχο των κοινωνικών και πολιτικών υποκειμένων, των πρακτικών και των ιδεών που δεν εναρμονίζονται με τη νέα τάξη στην Ελλάδα και στον κόσμο".

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ το περί Μ. Βορίδη προηγούμενο "Μικρό", ο κ. Παν. Δημητράς (εκπρόσωπος του Ελληνικού Παρατηρητηρίου των Συμφωνιών του Ελσίνκι) σημειώνει ότι "αξίζει να αναφερθεί πως ο Μάκης Βορίδης δεν συνομίλησε τηλεοπτικά μόνο με στελέχη της ΑΕΚΑ αλλά με στελέχη σχεδόν όλων των κομμάτων. Τους Αλ. Λυκουρέζο και Π. Παναγιωτόπουλο της ΝΔ, τον Στ. Παπαθεμελή του ΠΑΣΟΚ, τον Γ. Δημαρά του ΔΗΚΚΙ, τον Π. Γεωργιάδη του ΚΚΕ και τον 'διακομματικό' Κ. Ζουράρι". Ο δε δημοσιογράφος Δ. Καπράνος μάς ζητά να τον "ξεχωρίσουμε" από το "επικίνδυνο", κατά την άποψή του, "χαρμάνι" του συγκεκριμένου δημοσιεύματός μας.

 

 

05/10/02

 

ΠΡΟΣΠΑΘΩΝΤΑΣ να παρουσιαστούν ως θύματα -και συνεπώς ήρωες- του αγώνα κατά της τρομοκρατίας, αρκετοί τηλεοπτικοί αστέρες και άλλοι παράγοντες του Τύπου ανακάλυψαν και το Indymedia (http://athens.indymedia.org). Αγνοώντας τη φύση του Διαδικτύου και το χαρακτήρα της συγκεκριμένης ιστοσελίδας, επιλέγουν εσκεμμένα τα αποσπάσματα που τους βολεύουν (όσα τους επιτίθενται σκληρά από τα άπειρα κείμενα που δημοσιεύονται στο Indy), ώστε να δικαιολογήσουν τη λογοκριτική τους διάθεση σε βάρος φωνών που αμφισβητούν την αυθεντία τους. Η ανεκτική δημοκρατία είναι ο τελικός τους στόχος, το ομολογούν.

ΠΡΑΓΜΑΤΙ στο Indy, όπως και σε χιλιάδες άλλες ιστοσελίδες παγκοσμίως, αναπτύσσεται ένα ηλεκτρονικό καφενείο, με όλα τα παρεπόμενα του κλασικού καφενείου. Εφόσον η πρόσβαση στους ειδικούς χώρους δημοσίευσης (και σχολιασμού) του συγκεκριμένου site είναι ελεύθερη σε όλους (όπως περίπου και σε έναν καφενειακό χώρο ή σ' ένα ποδοσφαιρικό πηγαδάκι της Ομόνοιας), είναι φυσικό να γράφονται και να διακινούνται όλες οι δυνατές απόψεις: από πολιτικές αναλύσεις και μικροειδήσεις που δεν περνούν στα κυρίαρχα ΜΜΕ έως χοντροκομμένη σάτιρα, ακόμα και χουλιγκανικές χυδαιότητες. 

ΔΥΣΚΟΛΕΥΟΜΑΣΤΕ να πιστέψουμε ότι οι τόσο έμπειροι δημοσιογράφοι και όσοι άλλοι ενοχλούνται από την "ελευθεριότητα" του Indymedia δεν γνωρίζουν τη λειτουργία του μέσου. Ας δουν τι γράφεται (για τα πάντα και για τους ίδιους) σε εκατοντάδες άλλες ελληνικές ιστοσελίδες, ανάμεσά τους και στις μεγάλες έγκυρες ηλεκτρονικές πύλες, που έχουν δημιουργήσει ανάλογα ελεύθερα chat.

ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΗ η ευαισθησία των δημοσιογράφων (πολύ συχνά και για συντεχνιακούς λόγους) απέναντι σε κάθε προσπάθειας επιβολής προληπτικής λογοκρισίας. Γιατί στην περίπτωση του Indy ζητούν επέμβαση του εισαγγελέα; Τυπική περίπτωση δύο μέτρων και δύο σταθμών: οι ίδιοι μπορούν να σεναριολογούν, να συναγωνίζονται ποιος θα "φωτογραφίσει" πρώτος τους "εγκεφάλους" της τρομοκρατίας και τους "ηθικούς αυτουργούς", αλλά τα καφενειακά μηνύματα του κάθε πικραμένου στο Indy πρέπει να απαγορευτούν.

ΟΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ, όμως, η πλειονότητα εκείνων που γυρεύουν αυτή τη στιγμή το κεφάλι των ανθρώπων του Indymedia αγνοούν τον ακριβή τρόπο λειτουργίας του, αλλά και τους πραγματικούς του σκοπούς. Αγνοούν, δηλαδή, ότι πρόκειται για ένα εναλλακτικό μέσο ενημέρωσης, με εκατό περίπου "παραρτήματα" διεθνώς, τα οποία σε πολλές περιπτώσεις έχουν επάξια ανταγωνιστεί σε ταχύτητα και ακρίβεια τους πιο έγκυρους ειδησεογραφικούς οργανισμούς (Παλαιστινιακό, Γένοβα κ.ο.κ.). Καλό θα ήταν να τα έχει κανείς αυτά υπόψη του, όταν αποφασίζει ελαφρά τη καρδία να ζητήσει την απαγόρευση του Indymedia.

 

 

 

www.iospress.gr