666: Ο ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ Η ΑΠΑΤΗ

12.   3.

 

ΣΤΑ ΟΡΙΑ   

ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ. Γνωρίζοντας καλά τη φοβική (επομένως και συσπειρωτική για το εκκλησίασμα) σημασία της Αποκαλύψεως, η Ιεραρχία έστειλε Ποιμαντορική Εγκύκλιο η οποία διαβάστηκε στις 11/6 σε όλες της εκκλησίες της επικράτειας. Μεταξύ άλλων κινδυνολογιών σημείωνε: "Το πρόβλημα, όμως, του θρησκεύματος συνδέεται στενά και με την ύπαρξη του Ενιαίου Κωδικού Αριθμού Μητρώου, τον αποκαλυπτικό αριθμό 666, την μαγνητική ταινία, καθώς και τις ηλεκτρονικές ταυτότητες". Απολύτως φυσιολογικά, μετά, ήρθαν οι λαοσυνάξεις και οι αγκιτάτορες έπιασαν δουλειά, εκλαϊκεύοντας τη γραμμή. Στην πλατεία Συντάγματος (21/6) μαζέψαμε δεκάδες ενυπόγραφες προκηρύξεις με απίστευτο περιεχόμενο. Μικρό δείγμα ακολουθεί.

 "ΣΙΜΩΝ ΚΥΡΗΝΑΙΟΣ", σωματείο της Αποστολικής Διακονίας της Ελλάδος: "Επειδή, η νέα ταυτότητα της ΕΟΚ πάνω της φέρει το χάραγμα του Αντίχριστου, γράφει ή δεν γράφει το θρήσκευμά μας, εμείς οι Ορθόδοξοι Ελληνες δεν θα την πάρουμε. Το ίδιο ισχύει για κάθε είδους ταυτότητες, κάρτες ή σφραγισμένα προϊόντα". Επομένως, κατ' εντολήν του Κυρίου δεν επιτρέπεται η αγορά και η καθ' οιονδήποτε τρόπο κατανάλωση προϊόντων που φέρουν το 666 (bar code), διότι είναι ειδωλόθυτα! Στους πιο αντιστασιακούς, το ορθόδοξο σωματείο υπόσχεται και μπόνους. "Μια ελληνίδα ορθόδοξη ευσεβής γυναίκα που παρασκεύαζε αρτοποιήματα και συνεργάζετο με σούπερ μάρκετ" αρνήθηκε να χαράξει το bar code στα προϊόντα της, όπως την υποχρέωνε ο αποθηκάριος. Μπορεί έτσι να έχασε πολλά χρήματα, αλλά λίγες μέρες αργότερα παρουσιάστηκε στο μαγαζί της, στους Αμπελόκηπους, ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός!

ΠΑΤΗΡ ΑΡΣΕΝΙΟΣ, Ιερός Ναός Κοίμησης Θεοτόκου Περιστερίου τηλ. 5734489: "Αγαπητοί αδελφοί Ελληνες, το παρόν γράφεται για να ξεκαθαρίσει μια σοβαρή κατάσταση. (...) Οτι στη νέα ηλεκτρονική ταυτότητα και σε όλες τις ηλεκτρονικές κάρτες τύπου bar code ευρίσκεται το 666 ορατώς ή αοράτως συμβολικώς ή παραστατικώς. Εις δε την μαύρη ή λευκή ταινία εικάζεται ότι υπάρχουν ταλμουδικά σύμβολα βλασφημούντα την ορθόδοξο πίστη. Ακόμη δε οι ηλεκτρονικές κάρτες κοινωνικής ασφάλισης. Οτι το σύστημα Σένγκεν με τα υποσυστήματά του ΔΙΑΣ (Διατραπεζικό Σύστημα Μισθών Συντάξεων), ΤΑΧΙS (Εφορία), ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ (Πιστωτικές Κάρτες) υπάρχει ο ΕΚΑΜ ο οποίος εδόθη 18ψήφιος, βάσει της παγκοσμιοποιήσεως, στην εφορία (Εχει ως εξής: 9 είναι στο ΑΦΜ + 3 νούμερα , ο κωδικός της χώρας-κράτους + 3, ο κωδικός της περιοχής, σχέδιο Καποδίστριας και + 3 εξάρια, 666 δηλαδή, ως κλειδί που άνευ αυτού δεν λειτουργεί το κομπιούτερ)". Ο ιερέας κλείνει την προκήρυξή του με την εξής προειδοποίηση: "Αρνήσου τη νέα ταυτότητα. Κίνδυνος οι πλαστικές κάρτες. Εάν έχετε να τις επιστρέψετε. Μέσω αυτών καταγράφονται σε βάση δεδομένων με μοναδικό αριθμό προσωπικά στοιχεία με σκοπό μελλοντικής δικτατορίας από σκοτεινές δυνάμεις. Μετά χάραγμα στο χέρι ή το μέτωπο. (Αποκαλ. Ιωαν. ΙΓ 16-18)"

ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΜΕΘΟΔΙΟΣ, άγιος καθηγούμενος Μονής Εσφιγμένου, εν Αγίω Ορει, Αθω: "Η χώρα μας, προσαρμοζομένη και κινουμένη εις τα πλαίσια των εφαρμογών της συνθήκης Σένγκεν θα υποστή τας τραγικά συνεπείας με κίνδυνον τον πλήρη αφανισμόν της, καθ' ότι 179 έτη μετά την απελευθέρωσίν της εκ του Τουρκικού ζυγού οδηγείται και πάλιν εις μίαν δουλείαν και μάλιστα ολοκληρωτικήν. Διότι τότε, υπό την βάρβαρον τουρκικήν δουλείαν, είχομεν την δυνατότητα να διαφυλάξωμεν την θρησκευτικήν και εθνικήν μας συνείδησιν και ακεραιότητα, ενώ σήμερον κινδυνεύομεν να απωλέσωμεν πλήρως την χριστιανικήν και εθνικήν μας ταυτότητα (...) Ενεκα τούτων επιβάλλεται να μην περιορισθώμεν μόνον εις την απαίτησιν της αναγραφής του θρησκεύματος εις τας νέας ταυτότητας, διότι η συνταύτισίς μας με τον επάρατον συμβολικόν αριθμόν 666 του Αντιχρίστου, κατά την Αποκάλυψιν συνεπάγεται άρνησιν Χριστού, εν εναντία δε περιπτώσει, η αποδοχή της νέας ταυτότητας αποβαίνει κατάρα διά τον κάτοχον αυτής έστω και αν αναγράφεται το θρήσκευμα".  

 

Ο προφήτης του "666"

Για την Αποκάλυψη του Ιωάννη έχουν γραφεί περίπου τα πάντα. Λίγες μελέτες, ωστόσο, προσπαθούν να απαντήσουν επιστημονικά στα βασικά ερωτήματα που θέτει το ίδιο το περιεχόμενό της, δίχως να χαθούν στο φιλολογικό και το αισθητικό μέρος του έργου. Ο καθηγητής ιστορίας Δημήτρης Κυρτάτας στο βιβλίο του "Η Αποκάλυψη του Ιωάννη και οι επτά εκκλησίες της Ασίας" ("Αλεξάνδρεια", 1994) τοποθετεί το κείμενο στην εποχή του. Δέχεται ότι το κείμενο είναι αυθεντικό και ότι ο συγγραφέας του είναι ένα συγκεκριμένο πρόσωπο με εμπειρίες, κίνητρα και επιδιώξεις. Ο Ιωάννης της Αποκαλύψεως δεν είναι ο Ευαγγελιστής, ούτε ο Θεολόγος, αλλά ένας προφήτης (ανάμεσα σε πολλούς άλλους) του τέλους του 1ου αιώνα που έχει σοβαρούς ενδοεκκλησιαστικούς λόγους να επηρεάσει-καθοδηγήσει το ποίμνιο των επτά μικρών χριστιανικών κοινοτήτων της Μικράς Ασίας. Φαίνεται ότι το θέμα του Ιωάννη είναι να προλάβει τις "ρεφορμιστικές παρεκκλίσεις" των πιστών και να τους επαναφέρει στη "σκληρή" πρωτοχριστιανική γραμμή. Οι χριστιανικές κοινότητες, στις οποίες αναφέρεται αποκλειστικά (και όχι σε όλη την οικουμένη), εκείνα τα χρόνια δεν αντιμετώπιζαν διώξεις ούτε ιδιαίτερες υλικές στερήσεις. Είχαν την τάση να ζουν σαν τους υπόλοιπους ανθρώπους, εθνικούς ή ιουδαίους στο πλαίσιο της ρωμαϊκής κυριαρχίας. Ο Ιωάννης βρίσκεται σε σύγκρουση με τους τοπικούς ιεράρχες και μέσω της "θεϊκής επικύρωσης" των απόψεών του (της "επικοινωνίας" του δηλαδή με τον Κύριο στην Πάτμο), προσπαθεί με το σύγγραμμά του να τρομοκρατήσει τους πιστούς για το τι θα πάθουν την ώρα της Κρίσεως αν απομακρυνθούν απ' όσα ο ίδιος τους ζητά. Εκείνο που απαιτεί είναι να πάψουν τα ανοίγματα προς τους μη πιστούς, να γίνουν ευσεβείς, να ζουν μακριά από τα εγκόσμια και τις πάσης φύσεως αμαρτίες και να περιμένουν οσονούπω το "θηρίο", την έλευση δηλαδή του Σατανά.

"Ως προφήτης, ο Ιωάννης ήταν ένας δάσκαλος της ηθικής. Στο πνεύμα της ιουδαϊκής και πρωτοχριστιανικής προφητικής παράδοσης, υποστήριξε με θέρμη μίαν αυστηρή εκδοχή ηθικών αρχών. Συνδέοντας την ανθρώπινη συμπεριφορά με εσχατολογικά μηνύματα εφιστούσε την προσοχή των πιστών στο μέγεθος των κινδύνων που τους απειλούσαν. Οσοι συμμερίζονταν τις ηθικές επιταγές του, ενδέχεται να ενδυναμώθηκαν και να επέδειξαν μεγαλύτερο ζήλο στα θρησκευτικά τους καθήκοντα. Παρόμοιες απόψεις σχετικά με τα ειδωλόθυτα και τη μη συναναστροφή με αλλόθρησκους επέζησαν άλλωστε για ένα διάστημα σε διάφορες χριστιανικές ομάδες. Οι διακηρύξεις του πάλι για την έλευση του Κυρίου και την ημέρα της κρίσεως δεν ήταν ξένες προς το γενικό πνεύμα του χριστιανισμού της εποχής - έστω κι αν δεν συνοδεύονταν από τις συγκεκριμένες εξαγγελίες βιβλικών καταστροφών (...) Η έχθρα προς τους Ρωμαίους πάλι ήταν διάχυτη σε διαφορετικές τάσεις του χριστιανισμού. Καθώς η Αποκάλυψη εκφραζόταν γενικά με πάθος, εκδήλωνε την αντίθεσή της προς τη Ρώμη, τη μεγάλη πόρνη Βαβυλώνα (14:8), με ιδιαίτερα μελανά χρώματα. Στο ζήτημα αυτό βάραινε πολύ η ζωντανή ανάμνηση της καταστολής της ιουδαϊκής εξέγερσης. Κάποιος που είχε ζήσει τα γεγονότα από κοντά, δεν χρειαζόταν να ταυτίζεται με τους Ιουδαίους για να συγκλονιστεί από την τύχη τους. Με τα έργα του Νέρωνα, άλλωστε, η ρωμαϊκή διοίκηση έδειχνε ήδη ότι δεν είχε φιλικές διαθέσεις απέναντι στη 'δεισιδαιμονία' -έστω κι αν δεν την είχε πάρει ακόμα στα σοβαρά. Ετσι κι αλλιώς, ένας προφήτης σαν τον Ιωάννη δεν μπορούσε να έχει καμιά συμπάθεια προς την κοσμική εξουσία, που, μεταξύ άλλων, εξασφάλιζε τις επιχειρηματικές δραστηριότητες και ωθούσε στην αναζήτηση υλικού πλούτου" (σελ. 131-132).

(Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, 9/7/2000)

 

www.iospress.gr                                 ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ - ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ